24 Ağustos 2009 Pazartesi

Sosyal Ağ Oyuncuları

Social Network Gaming: Sosyal network'lerde belli kisilerin ya da kuruluslarin populerligini arttirmaya yonelik kullanici ya da link satmak. Nasil isliyor? Mesela bir web siteniz var. Bu gaming sitelerinden birine giriyorsunuz. 100 tane "digg"i belli bir miktar parayla satin aliyorsunuz. Boylece web siteniz 100 kez digg'lenmis oldugu icin populer gozukuyor. Bu sekilde de sitenize dogru duzgun icerik saglamamis olmaniza ragmen sitenize reklam aliyorsunuz.

Bu tur hizmeti saglayan birkac site digg.com'un ugrasiyla kapatildi; ama tabii ki artiyorlar ve world wide web'in tum anlamliligini ortadan kaldiriyorlar. Su an en populeri olan usocial.net twitter'da da 1000 follower'i sadece 87$'a satiyor. digg satislarini digg.com'un cabalari sonucunda durdurmuslar ama follower satmaya devam ediyorlar.

Bu baglantilari (kullanici, digg, ya da link, herneyse) bir anlamda "spam" olarak da nitelendirebilirsiniz; ancak spam tanimina da tam uymuyor. Sosyal aglar kullanicinin yonlendirdigi siteler oldugu icin aslinda hepimiz birer gamer'iz. Arkadasina "site yaptim, baksaniza" diyen sen de, twitter'da blog'uma link veren ben de aslinda gamer'iz. Hele ki google'a aramalarda ust siralarda yer almak icin para verilmesi dusunulurse, usocial'in yaptiginin da cok farkli bir sey olmadigini goruyoruz.

Bu konu etik acidan yoruma cok acik. Ustelik belli bir fikir uzerinde uzlasilip, bunun yanlis olduguna karar verilse bile takibi cok zor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder